...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


به قول طب سنتی ها ماه حزیران وقت حجامت است. دیروز رفته بودم برای حجامت .  شب هم منزل پدری دعوت بودیم. از در که رفتم تو و مادرم فهمید که صبح حجامت کردم سریع یک لیوان شربت شیره درست کرد، بعدش شربت زعفران برایم آورد . گفت هندوانه برایت خوب نیست رفت چند تا خرما آورد کمی حلوا از یخچال برداشت گفت بخور برات خوبه . رفت سراغ کمدش و چند تا پسته پوست گرفت داد به خوردم،  گفت خون دادی ضعف می‌کنی ... انگار تیر خوردم و خون ازم رفته ، موقع شام گفت اگه می دونستم حجامت رفتی فسنجون میذاشتم. خانمم گفت نگاه کن مادری رو.

همین دیروز 175 تا شهید غواص آوردند که فکر کنم مادر خیلی هاشان زنده اند. از ما که دو تا لیوان خون رفته بود مادرم مثل مرغ بسمل این سمت و آن سمت خانه، خودش را میزد تا چیزی پیدا کند  که بچه ام خون داده ، ضعف نکند . کسانی پیش مادرها آمده اند آن هم پس از سالها که هم غم دوری شان را مادرها دارند و هم باید خیلی کارها بکنند، آخر بچه هاشان جان داده اند . جوانان بلندهمت غیور .  هرچند جامعه را قهرمان زنده می سازد ولی پشتوانه فرهنگی قهرمانان، قهرمانان گذشته اند،  بزرگانی اند که برای اعتلای جامعه به بزرگی یک تاریخ پر کشیده اند. یادشان تا ابد گرامی.

+++

چند وقت پیش در انتخابات شورایاری محل شرکت کردم در همین مهرآباد و رای هم نیاوردم . منظورم از شرکت در آن انتخابات پیگیری مطالبات مردم محل بود بنا داشتم جوری با دوستان سازماندهی شده حرکت کنیم که خیری به مردم برسد. به عنوان شورا یاری از همه مراجع ذیربط پیگیری خواسته مردمی را بکنیم که صبح تا شب در گیر نان خانواده اند و اینقدر مشکلات پول کثیف را دارند که نمی توانند چشم بگشایند و به حقوق اجتماعی و مدنی و فرهنگی شان بیاندیشند . کسی هم نیست که وجدان بیداری باشد ببیند که محله ای که در این 20 ساله اخیر، با کوچه هایی که نهایت 50 پلاک داشت حالا هر پلاکش شده 4 یا هشت خانوار.

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۷
علی اکبر قلیچ خانی


چند روز پیش برای پرونده یکی از دوستانم به دادگاه خانواده رفته بودم. صف طلاق و طلاق کشی بود . کمی هیز شدم ببینم که کدام یک از نسوان  و شوی محترم شان چوب زشتی اش را دارد می‌خورد و زندگی اش به ورطه جدایی گرفتار شده . خدا را شکر همه شان دارای وجنات بودند و از خیلی ها که دارند عاشقانه زندگی می کنند، بر و روی جذاب تری داشتند . به همین راحتی می شود فهمید که زیبایی آقا ها و خانم ها دخل زیادی  در زندگی متاهلی ندارد . حداقل این ها که به دادگاه آمده بودند  طرف مقابلشان همین را فریاد می‌زد که راضی نیست حتی برای ساعتی ایشان را تحمل کند. زیبایی دختر و پسر  نه عامل گرمی خانواده است و نه دلیل پایبندی شان به زندگی. زندگی زیبایی های دگری هم می‌خواهد. شاید اولش به چشم جوان نیاید ولی لازمه ادامه زندگی، همان زیبایی هاست. باور ندارید  یکبار به دادگاه خانواده سر بزنید و با چند تایشان هم کلام شوید بعد کاملا توجیه می شوید... این را گفتم برای دوستان مجردم  که سر و گوششان دارد برای تشکیل خانواده کم کم تکان می خورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۷
علی اکبر قلیچ خانی

  شب که تاریک است و خوف انگیز، از ترس تاریکی شب همه دنبال روشن کردن چراغی اند . دنبال جان پناهی  که کمی از هول شب شان بکاهد. چشم و نعمت نگاه ، در شب بدون نور ، کارایی ندارد . باصره انگار نه انگار همان قوه ای است که برای تمام لذت ها قدم اول است خیال هم وابسته به ارسال تصویری است که تصور بسازد وقتی شب است و تاریکی و خوف، و دنیای اطراف ، ابهام و ترس ، طبیعی است کار اول  تخیل، ساختن توهم ترس و مرگ و غارت است. تصوراتی که مخل زندگی و امنیت و سلامتی است . لذت زندگی کردن ات را می گیرد. 

 نور، حق بزرگی به گردن زندگی دارد .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۲
علی اکبر قلیچ خانی