...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

هیچ جامعه ای بدون دزد و خائن نیست  و هر جامعه ای در هر طبقه اجتماعی اش و متناظر با هرم جمعیتی و برنامه های فرهنگی و پرورشی دولتها  دزد و خائن دارد، مهم تعداد وموقعیت آنهاست.  این که این افراد چه تعدادی، از چه قشری و در چه طبقه اجتماعی هستند هر یک تحلیل و محتوای خاص خود را دارد .

هر چه  این نوع فسادها را بتوانی به طبقات پایین تر جامعه هدایتش کنی  به عدالت اجتماعی نزدیک تر خواهی شد. فساد در طبقات بالای جامعه و هرم اداری و سازمانی یک مملکت ، امکان تحلیل، مقابله ، اصلاح را سخت تر و غیر ممکن تر می نماید.

جامعه ای که مردمش از فقرمالی و فکری و فرهنگی  دزدی می کنند را می شود با تقسیم ثروت و رواج اخلاق انسانی و با کمک رسانه ها اصلاح نمود ولی در طبقات بالای جامعه که هم ثروت دارند هم دانش و هم رسانه ، از پس اصلاحشان برآمدن هزینه بسیار سنگینی دارد .

در تحلیل خیانت موجود در هر جامعه ای، اگر از چند تای معدود به لیست ها رسیدی ، نمی توانی تنها و بصورت فردی تحلیل اش بنمایی. افرادی که توانسته اند تا چنین جایگاه هایی بالا بیایند حتما به نوعی از استعدادهای برتر جامعه بوده اند. آنها ازبهترین محصولات  پرورش استعداد و آموزش و پرورش مملکتند . اینجا دیگر تنها فرد مقصر نیست سیستم آموزشی کشور  باید پاسخگو باشد و به نحوه کار خود شک کند.

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۴۰
علی اکبر قلیچ خانی

اول سالی رفتم بهشت زهرا. پیش دوستان شهید مدافع حرم. آنها را هم در قطعه شهدا دفن کرده اند . قطعه شهدای بهشت زهرا بوی مرگ ندارد. قطعه های دیگر بهشت زهرا که می روی از زندگی کردن سیر می شوی اینجا که می آیی تازه روحت جان می گیرد که کمی هم عاشقانه زندگی کنی ، گور پدر دنیا بگویی و چند روزی را با خدا زندگی کنی . اکسیژنهای قطعه شهدای بهشت زهرا  وقتی وارد رگهای انسان می شوند نمی دانم چه چیز دیگری با خود وارد هیکل و هیمنه ات می کنند که جان دیگری به بدنت می بخشند عضو عضوت حس و حال دیگری پیدا می کند چشمهایت چیزهای جدید میبیند قلبت فهیم می شود عقلت دنبال دانایی می گردد دستهایت به سمت خدا دراز می شود پایت هوس زیارت رفتن می کند حس می کنی خدا اکسیژنهای اینجا را از جای دیگری تامین می کند . حال و هوایت مثل  نفس کشیدن های دور و بر کربلاست.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۲۴
علی اکبر قلیچ خانی

درختها برگ در می آورند شکوفه میدهند هوا به سمت گرمایش میل می کند روزها بلند تر می شود تغییرات خوبی است ، به مجموعه این تغییرات نیکو که در آن زایش و رویش  محوریت دارد و باعث شادی انسانهاست و ابتدای سال جدید، نوروز می گوییم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۳
علی اکبر قلیچ خانی