...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

از سلسله بحث مان کمی دورشدیم سعی می کنم جبرانش کنم.

1) گفتیم فرهنگ چیست و چگونه شکل می گیرد زبان فرهنگ را قانون نامیدیم که دربین تمامی اجتماع ساری و معیار می باشد. ولی کار به همین جا ختم نمی شود همه حکومت ها قانون دارند و بنا هم براین است که قانون پاس‌داشته شود ، حکومت یعنی همین قانون و قانون داری و اجرا. ولی چرا ضعف و قدرت فرهنگی داریم؟ ضعف و قدرت فرهنگ ها به نوع نگارش و پیاده کردن قانون در اجتماع بر می گردد. و از همین جاست که فرهنگ ها با هم فرق پیدا می کنند و برخی رشد و برخی رو به افول می روند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۲
علی اکبر قلیچ خانی


تو خورشیدی و سر جای خودت ایستاده ای . همیشه همانجایی و خواهی بود تو ثابتی، و اگر بچرخی فقط به دور خودت می‌گردی.

 اینکه روی از خورشید بر میگرداند منم ، اهل زمین . به اقتضای زمینی بودنم است که روی از تو گاهی برگردانده ام.

 باز دوباره درگیر همان اشتباه جاهلانه گشته ایم،  این که بخواهیم تو دور ما بگردی.
این که تو به ما نیاز داری، این که ما ثابتیم و تو متغیر،
این که تو را نمی بینیم، حتما تو رفته ای نه ما .

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۵۴
علی اکبر قلیچ خانی

سال 72 یا 73 بود که ولادت حضرت علی اکبر را رفتیم بیت الزهرا. آن زمان تهران این قدر مداح مشهور نداشت حاج منصور بود، سازور، سعید حدادیان، فروغی، محمد طاهری و خلج و چند تای دیگر.

برنامه بیت الزهرا را اول فروغی می خواند یا حاج عزیز، سعید حدادیان و سازور. حاج منصور آخر می خواند. خدابیامرز چمنی هم بعضی موقع ها می خواند که زیاد مورد استقبال مستمعین  نبود. اکثر هیئتی های تهران جمع می شدند همان جا.

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۸
علی اکبر قلیچ خانی

اشتباه همیشه بد نیست، بعضی وقت ها خیلی هم خوبند، بی اندازه کار خوبیست، اصلا نمی شود شمارد خوبی این اشتباه را ، یا ارزشی برایش گذاشت ... مثل اشتباهی که فطرس کرده بود، گیر کرده بود و به قنداقه ای تا کجاها که نرفته ، کدام یک از فرشتگان، آرزوی بودن در جایگاه فطرس را ندارند؟ اشتباه بد است ولی وقتی به ح س ی ن می رسد چنان درست می شود که همه خوب ها غبطه اش می خورند

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۴
علی اکبر قلیچ خانی


اگر کسی پندارد که فرهنگ را می توان  از بدنه تاثیر گذارحکومت ،اقتصاد و سیاست  جامعه جدا دانست  و خواست منحصرا کار فرهنگی کند به نتیجه ای نخواهد رسید. تیم های هنری و کارهای گرته ای در حد فضاهای کوچک و خرده جامعه ها پاسخ می دهد ولی برای تاثیرگذاری در حد فرهنگ یک شهر و یا کشوری، نیاز به نگاه جامع و بلندی است که تمام توابع فرهنگ را پوشش دهد.  همه عناصر کنار هم  باید قرار گیرد تا معجون فرهنگ ساخته شود.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۲
علی اکبر قلیچ خانی

از این زمانه که می‌نویسم قبل تر هم نوشته ام موضوع دیگری را می خواهم مطرح کنم...

سال 74 برای کنکور می خواندیم چند تا خانه تیمی تحصیلی داشتیم. یکیش خانه ما بود که من و محسن رحیمی بودیم بعضا بچه های دیگر هم می آمدند ولی با محسن بنایمان بر این بود که از دو نفر بیشتر نشویم برای این که به خواسته مان برسیم با آغوش باز برخورد نمی‌کردیم . پایگاه مهم بچه های کنکور، منزل عباس انصاری بود

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۴
علی اکبر قلیچ خانی