...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

ره توشه

چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۱۶ ق.ظ

سلام

1-    ایام آخر صفر، روزهای پر ذکری است. به ساحت مقدس صاحب زمان‌مان عرض تسلیت و تعزیت دارم .

2-   محمد جمشیدی عزیز شام غریبان 28 صفر دستوری دادند که در ذهنم دارم بالا و پایین می کنم که با رعایت انصاف بیانش کنم . سفارشی نویس نیستم ولی امر دوستان را به روی چشم نگه می دارم.

3-   می‌فرمایند توبه هر عضوی، عمل به نیکی آن عضو است . بعد از ایجاد این همه آلودگی ذهنی و بصری برایتان، خواندن چند حدیث بزداید تیرگی ها را. از حضرات اولیاء که به من اجازه بردن نامشان را می‌دهند کمال تشکر وسپاس را دارم، امیدوارم لیاقت این قدر حسن التفات را داشته باشم.

 باشد به دعای دوستان جز رهروان شان باشیم.

4-   متن ذیل که بی گمان بهترین بار گذاری من است شامل اندرزهای بلند و والای حضرات است، همه داشته هام فرموده حضرات است که قدر آن نمی دانم . با احساس تمام فقر و فاقه ای که به درگاهشان دارم اگر با داشتن فرمایشات مولا نیازمند دیگری شده ام ازشان نهایت عذر خواهی و شرمندگی را دارم. این تقصیر و قصور همیشگی بندگی ماست. از نگاه پر بخشش شان طلب غفران دارم . در فرموده هاشان، هدایت حضرات را حس می‌کنم. راستی شاید کمی ارتباط باشد با بارگذاری های قبل.

 

امام صادق (علیه السّلام) :

دورترین فاصله از خداوند برای آدمی موقعی است که همانند حیوان جز پر کردن شکم و ارضاء شهوت، همّت و هدفی نداشته باشد.

     منبع : کافی، جلد دوم، ص319

قالَ امام رضا (ع):

راوی گوید: از حضرت رضا (ع) شنیدم که می فرماید : مؤمن٬ مؤمن نیست مگر آنکه سه خصلت در او باشد: رازپوشی٬ مدارا با مردم٬ و شکیبایی در سختی و گرفتاری.

منبع : وسائل الشیعه 15/193

قالَ علیٌّ ( علیه السّلام ) :

بنده ی شهوت اسیری است که از اسارت رهایی نخواهید یافت.

 منبع : غرر الحکم٬ ج ٢ / فصل ۵۵ ٬ حدیث١۵.

قالَ علیٌّ (ع) :

هیچ بنده ای مزه ی ایمان را نمی چشد٬ تا دروغ را- شوخی باشد یا جدّی-مطلقاً ترک کند.

 منبع : اصول کافی٬ج٢/ص٣۴٠ ٬ حدیث ١١.

 

قالَ علیٌّ (ع) :

بدترین مردم کسی است که عیوب مردم را دنبال کند٬ در حالی که نابینای عیوب خود است.

 منبع : غررالحکم ج١ /فصل۴١ (شرّ)٬

قالَ امام علیٌّ (ع) :

بزرگترین مبارزه این است که آدمی با نفس سرکش خود پیکار نماید.

 منبع : غررالحکم(ص220)

قالَ امام علیٌّ (ع) :

از کمال سعادت٬ تلاش در راه مصلحت عموم مردم است.

منبع: شرح غرر الحکم۶⁄٣٠

قالَ امام علیٌّ (ع) :

کسی که برای خود شخصیت قایل است و عزت و کرامت نفس دارد، تمایلات پست جوانی و شهوات در پیش او خوار و ذلیل است.

منبع : نهج البلاغه، دشتی، حکمت 449.

////

این داستان آخر هم بامزه است خواندنش بی خیر نیست :

 کشیشی در اتوبوس نشسته بود. یک ولگرد مست و لایعقل سوار شد و کنار او نشست.  

مردک مست، روزنامه ای باز کرد و مشغول خواندن شد .

 بعد از مدتی از کشیس پرسید پدر روحانی روماتیسم از چی ایجاد میشود؟ کشیش هم موعظه را شروع کرد و گفت روماتیسم حاصل مستی و  میگساری و بی بند و باری است.

 مردک دوباره سرش گرم روزنامه خودش شد 

 کشیش از او پرسید حالا چند وقت است که روماتیسم داری؟

مردک گفت من روماتیسم ندارم اینجا نوشته است پاپ اعظم دچار روماتیسم بدی است

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۱
علی اکبر قلیچ خانی

فرمایشات حضرات

نظرات  (۵)

۱۷ دی ۹۲ ، ۱۳:۳۵ امیر فرهبد

درود بر شما

موفق باشی

پاسخ:

علیک درود موید باشی

سلام وسلام وسلام

وباعرض ادب واحترام

بنده نیز به سهم خویش ازاشاراتتان به احادیث وروایات معصومین(ع)ممنونم

امیددارم همچنان به فکرغنای بیشترمرقومات خودوتنوغ درنوع بیان واشارات وکنایات خودباشید.

قلمتان نورانی

دوستدارودعاگوی همیشگی شما

شریفیان
پاسخ:
سلام برادر ارادتمندم
۱۲ دی ۹۲ ، ۱۲:۱۷ محمد جمشیدی

سلام به حاج اکبر آقای عزیز

"دستور " نفرمائید قربانتان گردم . از جنابعالی " خواهش " دارم

 ترجیحا تا نگارش موضوع مربوطه , سکوت و صبر پیشه می کنم ...

همچنین بابت احادیثی که از حضرات اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین ) مرقوم فرمودید متشکرم .

 

حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: اگر به آنچه شما را امر نمودیم عمل می‌کنی و از آنچه شما را بر حذر داشته‌ایم دوری می‌کنی از شیعیان ما هستی و گرنه هرگز. (بحار‌الانوار/65/156)

      با هر‌چه نکویی‌ست، نکو باید شد

                                    سرشار زلال آبرو باید شد

        می‌خواهی اگر شیعه‌ی مولا باشی

                                  فرمانبر امر و نهی او باید شد 

 

پاسخ:
       سلام برادر تشکر از صبوری تان
۱۱ دی ۹۲ ، ۲۲:۳۰ امید زکی زاده
استفاده کردیم...
ولی نفهمیدم کدام سفارش محمد آقای جمشیدی بود؟!
پاسخ:
       "در ذهنم دارم بالا و پایین می کنم که با رعایت انصاف بیانش کنم " یعنی هنوز ننگاشته ام
۱۱ دی ۹۲ ، ۱۸:۳۸ چلچله مهاجر
سلام غبار 
جیگرم حال اومد غبار . 
عجیب حلاوتی در کلام آل الله است .  
ممنون . 
علی یارمون
پاسخ:
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی