...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

با کمی تاخیر ، روز زن مبارک

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ب.ظ

 با کمی تاخیر ، روز زن مبارک. پارسال نوشتارم به احترام مادرها بود نوشته پارسالم را دوباره خواندم احساس کردم  چیزی از قلم افتاده، نوشتمش. تا سال بعد ببینیم زنده ایم یا نه ...شاید در مسیر تکامل شاید هم نه !!!!  تکامل  اگر معنی اش کامل شدن باشد در مسیر تکامل.  اگر نفی گذشته باشد که تکامل نیست هنوز مسیر پر اشتباه آزمون و خطاست...

خدایا به راه راست رهنمون مان کن. اهدنا الصراط المستقیم.

+++

در مورد زن ها با وجود همه ملاحظات اخلاقی، عرفی و غیوری نمی توان خیلی واضح و شفاف نوشت. آن چه که می گویی باید خیلی حواست جمع  باشد. زن ها همان مادرها، همسران و دخترهایی اند که تمام عاطفه و احساس زندگی ات را به خود  اختصاص داده اند . عمرشان را گذاشته اند که برای تو باشند تو هم باید بدانی که حرمتشان را نگه داری. عاطفه مرد شیعه در پس غیرتش نهفته است و  نباید از آن ها خیلی صحبت کنی. آنها موهبت خدایند به مردها. هر مردی وظیفه اش حفظ و زندگی برای آن هاست....عشق پاک روزگار گذران دنیا در کنار و برای این عزیزان است. خدا هم خیلی ملاحظه شان را کرده  و چه خوب فرموده سوره قدر را برای بهترین آنها. وقتی خدا می خواهد بهترین زن عالم امکان را توصیف همه فهمش کند  قدر و منزلتش را شب قدر نامیده در نبود نور و هرگونه تلالویی از حضرتش نام برده چنان هم اکرام نموده که کس دیگری شبیه او نیست. و ما ادریک حضرت فاطمه. و وقتی برای خاتم پیامبرانش می خواهد وصفش کند می شود کوتاه ترین سوره قرآن. گفتنی نیستند زندگی کردنی اند.

زن خوب  مورد مدح خدا، شبیه شب قدر است. با تمام خیر و خوبی که دارد و سبب گشایش درب ورود ملائکه به زمین است ، مستوراست. قاعده ظهور زن در غروب  جناب خورشید است.  ظهورش در عدم ظهور همه چیز است و چه ظهور با برکتی،  تنزل ملائکه و روح. هر که دانست روح و ملک چه اند و چطور از مقامشان تنزل می کنند و برای چه کسی چنین تنزلی دارند می تواند در خصوص مقام حضرت خانم لب به سخن بگشاید.  زن ها اگر به فکر بهترین شدن اند همانگونه باید باشند.  

زن ها بهترین موهبت خدا به خلقتند. روزشان-  که  تمام سال ما را پر کرده و اگر نباشند خیلی چیزهای زندگی ما بی معنا می شود-  مبارک.

در تاریخ زندگی شان که می نگری در تمام ادوار خلقت،  می بینی همانطور که قوام و ادامه خلقت و عاطفه همه زندگی ها با آنان بوده و وجودشان لطف خدای سبحان به مردهاست  ولی مثل هر نعمتی برای مردها عادی شده اند  پس از مدتی  وجودشان برای  مردها چنین پیامی نداشته،  چه همسرش، چه مادرش چه دخترش.

الان که زن ها کمی  احساس آزادی بیان و بعد از بیان داشته و حال خود را  محترم تر از همه ادوار گذشته می بینند دوست دارند شبیه مردها باشند شبیه مردها زندگی کنند شبیه مردها به زندگی نگاه کنند و این یعنی بالاترین ظلمی که می شود به زن ها کرد.  زن ها خودشان را و زنیت شان را دوست ندارند، دارند ازش فرار می کنند، انگار مشی زندگی مردانه را بیشتر از زن بودن دوست دارند. همه شان که نه ، ولی بیشترشان همین گونه اند. شاید بخاطر تحریف و تحقیر زنانه گی است که از جانب مردها در طول تاریخ شده. نه این که خودشان مقصر نیستند که حتما قصور و تقصیرهایی هم بر آنان مترتب است ولی  این قضاوت متهمان ردیف اول و دوم و سومی هم دارد... و من ، نه قاضی ام نه وکالت بلدم. ولی می توانم کمی از نقطه نظرات مردها بگویم . شاید  به درد قضاوت وجدان های آگاه بخورد.

همه مردها این طور نیستند ولی بیشتر مردها بهترین زن دنیای خود را در جای دیگری دنبالش می گردند . توهم این که شاید بهترش جای دیگری است...  در طول تاریخ مردها برای زن ها  بسیار کم گذاشته اند،موازنه خدمت عاطفه مدار آنها با حضور سرد مردها  روبرو بوده، کمی  از پیچ و خم ظواهر خوب زندگی های خانوادگی که بگذری به جاها و گفتارها و رفتارهایی می رسی که انگار  به کمتر از انسانیت برای آنها قائلند چه همسر چه پدر چه فرزند، بزرگترین مطالبه از آنها فداکاری است نه حقوق انسانی به نام زن...

خیلی ساده اگر به حق زن در اسلام و خانواده نظر بیندازی و خواسته هایی که از زنان محترم خانواده ات داری  مقایسه کنی...  همان قضاوت وجدان کافیست

مهمترین نشانه عصر جاهلیت زنده به گور کردن انسانهایی است که جنسیت شان مونث است.

 زنده به گورشان کرده اند که هنوز هم ادامه دارد ، همین که زنانه گی را مردها نمی دانند و زن ها نمی خواهندش  و کمتر زنی هست که به زنانه گی اش واقف بوده و مردی که به آن احترام بگذارد همان زنده به گور کردن انسانیت  انسانهایی است که خدا زن آفریدتشان .

 هر قتل و غارتی را به  وجود و شخصیت و انسانیت آنها رواداشته اند چرا ؟ چون که آنها زن بودند و جایگاه شان سلطنت بر  عاطفه و محبت مردها بوده. قدرت آنها عاطفه شان بوده ، نرم و مهربان ،که خشونت همیشه بر آن مستولی شده ... و مردی که عاطفه و محبت را نفهمد چگونه می خواهد مقام زن را بفهمد؟

 مردها در طول تاریخ  نمایش خوبی مقابل خوبی زنها از خود نشان نداده اند. مقابل زنها، از  خوبی و سادگی و محبت شان سوء استفاده کرده اند، تجاوز و قتل شخص و شخصیت.

با تمام احترام به مردانی که زن ها را می شناسند و به حقوق شان قائلند و زن بودن را از زنان اطرافشان می خواهند نوشتار بالا نگاه انسانی است به زن ها. به انسانهایی که خدا زن آفریدتشان. خدایی که حکیم است و عادل و خلقت آنها در کمال عدل و حکمت و رحمت قرار داده .

روز زن ها مبارک ، روز مادر ها مبارک، البته که تا روز انسانیت را جشن نگیریم نمی توانیم  قدر  زن ها و روزشان  را بدانیم. 

 کاش زن ها هم به تعریف خودشان برگردند . عدالت قرار گرفتن هر چیز در جای خود است...

منتظر جشن اقامه عدالت خواهیم ماند . روزی که زن ها زن باشند، مردها مرد و دوران جاهلیت ها به استقرار عدالت رخت بربندد.

 مقابل جهالت شکوفایی علم است و نیاز استقرار عدالت، افزایش علم انسان هاست به خود، به اطرافشان، به خالق به مخلوقاتش...، تا بتوانند بفهمند عدالت را... 

ان شاء الله


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۹
علی اکبر قلیچ خانی

روز زن

نظرات  (۱)

سلام علیکم.
آقا قالب جدید مبارکا باشه.
پاسخ:

سلام برادر ،

به آدم برعکسی مثل من ،یا مقلب القلوب خوندن پای سفره هفت سین  به همه تعلقاتش میگیره الا به قلبش...

سلامت باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی