...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

یک روز قبل قرص کامل ماه و یکروز بعد آن

سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۴۴ ب.ظ


روز مرد مبارک . اگر منظور از مرد،  جنس مذکر است که عمومیت دارد ولی اگر خصال مردانگی است چه بگویم... به من که  بهتر است ولادت حضرت مولی را تبریک بگویید....

+++

قبله یعنی جهت. در معنای فقهی اش، منظور  خانه کعبه است که مسلمانان به سمت آن  نماز می خوانند . خانه ای که بنایش راحضرت آدم گذاشت و حضرت ابراهیم بنایی کرد. کعبه جایگاه مشخصی در داستان توحید و موحدان دارد  ... قصه ها دارد این خانه تا شد خانه کعبه . چند بار تخریب شد چه قبل و چه بعد اسلام . ولی بنای توحیدی که اساس مادی اش مهم نیست . سازندگان توحیدی اش هستند که اهمیت دارند. آن ها ساختند تا آماده شود.

 خانه خدا ، ساخته شده دست موحدان، مولودی دارد که برای ورود او  ترک برداشت. کعبه در دارد ولی بنای توحید با تمام بناها فرق دارد.  در خانه توحید آنجایی است که توحید از آن واردش می‌شود . برای همین قبله است . راهی که بت ها واردش شده اند مسیر توحید نیست. همان خانه ، همان قبله ،  ولی راهی که بت ها واردش شده اند مسیر توحید نیست.

برای دیگران خانه ای است و قبله ای،  و لی برای بعضی مسکن ولادت حقیقتی است که معراجیان برای او دلتنگند. برای همین به سمت آن خانه ،نماز می خوانند . قبله ، مقصد ، مقصود. شریعت، طریقت ، حقیقت. هر کدامشان  نباشد انسان  از صراط توحیدی  خارج ، شامل اهل  ضالین می شود . شریعت مسیر نیل به طریقت است و التزام به شریعت و طریقت است که حقیقت را نشان می دهد .

 وقتی که دور از خانه کعبه ای،  باید قبله نما داشته باشی تا مسیر مقصد  را برایت پیدا کند ولی وقتی  کنار کعبه ای قبله نما نمی خواهی  معلوم است به کدام سمت باید نماز بخوانی. همان که مقابلت است از هر طرفی هم می توانی  . قرب مقصود شرایطی دارد که اهلش می دانند ،  دست ما کوتاه و ...

 قبله جهت است کعبه هم خانه ای . جهت ، مقصد را نشان می دهد و غایت مقصد رسیدن به مقصود است. نماز معراج مومن است و  به سمت خانه ای خوانده می شود که مقصدی است و مقصودی دارد. پشت دیوار خانه دوست ، درست است که عطر یار را دارد دیدن خانه دوست  دیدار نیست.

ولادت حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین ، علی ابن ابیطالب علیه السلام مبارک.

++

فقط ماه رجب است که یک روز قبل قرص کامل ماه و یکروز بعد آن، خبرهایی است . دو روز بعد سیزده رجب ، وفات عقیله بنی هاشم است . حضرت زینب سلام الله علیها.  کسی که چشمش به روی مقصودش باز شد و در راه مقصود هم بسته شد... خلقت،  خیلی بدهکار این خانم است.

++   

فقرا اگر بخواهند  وسعت توان توانمندان را تعریف کنند به قدر کاسه حاجت شان می توانند بگویند که این خود بی ادبی به ساحت آنهاست.جلال و جبروت والامقامان کجا و کاسه های ما.   لا‌احصی ثناء شان.... آن چه که تاریخ معرفت  از این خاندان پیاپی دیده  این که همیشه کاسه ما لبالب شد.  

  چه از حضرت علی و چه از دختر محترم ایشان نوشتن،  توان می خواهد . من ناتوان ناتوانم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۵
علی اکبر قلیچ خانی

نظرات  (۲)

روز مرد مبارک !!
پاسخ:
مبارک
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۲۸ غریبه ناآشنا
سلام...

خیلی بده شده که اینجا هم مثل هیات بی روح و بی رونق شده چرا؟

نمیخواد کسی یه کاری انجام بده...

بیخیالی هم حدی داره بخدا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی