...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

فکر می کنم یک موقع ها بعضی از اتفاق‌ها بدجوری به هم ربط دارند ...

+++

زمان پخش سریال درحاشیه از تلویزیون کلی انتقاد و حرف و حدیث اقشار پردر آمد جامعه – همان پزشکان که درآمدشان  چند برابر بیشتر از سرانه درآمد پزشکان اروپاست- در آمد که چرا ما را سوژه کرده اند؟

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۰۷
علی اکبر قلیچ خانی


روز مرد مبارک . اگر منظور از مرد،  جنس مذکر است که عمومیت دارد ولی اگر خصال مردانگی است چه بگویم... به من که  بهتر است ولادت حضرت مولی را تبریک بگویید....

+++

قبله یعنی جهت. در معنای فقهی اش، منظور  خانه کعبه است که مسلمانان به سمت آن  نماز می خوانند . خانه ای که بنایش راحضرت آدم گذاشت و حضرت ابراهیم بنایی کرد. کعبه جایگاه مشخصی در داستان توحید و موحدان دارد  ... قصه ها دارد این خانه تا شد خانه کعبه . چند بار تخریب شد چه قبل و چه بعد اسلام . ولی بنای توحیدی که اساس مادی اش مهم نیست . سازندگان توحیدی اش هستند که اهمیت دارند. آن ها ساختند تا آماده شود.

 خانه خدا ، ساخته شده دست موحدان، مولودی دارد که برای ورود او  ترک برداشت. کعبه در دارد ولی بنای توحید با تمام بناها فرق دارد.  در خانه توحید آنجایی است که توحید از آن واردش می‌شود . برای همین قبله است . راهی که بت ها واردش شده اند مسیر توحید نیست. همان خانه ، همان قبله ،  ولی راهی که بت ها واردش شده اند مسیر توحید نیست.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۴۴
علی اکبر قلیچ خانی

جیمز مارش سال گذشته میلادی فیلمی ساخت به نام The Theory of Everything  فارسی اش می‌شود نظریه همه چیز .در این فیلم به زندگی بیشتر شخصی و خانوادگی استفان هاوکینگ - کیهان شناس مشهور انگلیسی-  پرداخته که هنوز هم زنده است. نظریات او انقلابی در کیهان شناسی راه انداخت او با تمام توانایی علمی اش، بیماری نادری دارد که عضلات بدن او را از کار انداخته حتی حرف هم نمی‌تواند بزند. کامپیوتری ساخته اند که او می تواند بوسیله او حرفها، خواسته ها و نظریاتش را بیان کند با ویلچری  هوشمند . او  قلب و مغزش کار می کند برایش همین دو عضو کافیست که جهان را به تکاپو وادارد. زندگی کسی که روی ویلچر زندگی می کند و قدرت حرکت ندارد نمی تواند فیلم جذابی باشد ولی این فیلم ، اینگونه نیست، خیلی انرژی دارد. عشق مردی را به زندگی، به علم ، به پیشرفت نشان می‌دهد و باز برای همه ثابت می کند که توان بدنی و جسمانی لازمه پیشرفت نیست.  عشق است که در دار دنیا سلطنت می کند . قلب عاشقش است که باعث شده تمام عالم امکان برای او کار کند.  قلب عاشق‌ها این طور است .... ولی به قاسم آباد چه؟

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۱
علی اکبر قلیچ خانی