...

سلام ، آمدم تا باشم

سلام ، آمدم تا باشم

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

هر دین و مذهبی ، مکان مقدسی دارد که جایگاه ویژه ای در برقراری روابط اجتماعی آن دین عهده داراست  . در میان مسلمانان نیز فارغ از هر نحله و مذهبی ، مسجد به عنوان پایگاه مردمی و دینی کارکردهای  بسیاری بر آن مترتب است .

 پیامبر اسلام به عنوان خاتم پیامبران و معمار جامعه آرمانی مسلمین که توانست با  رفتار ها و تصمیم گیری های عالی اش ، قوم مانوس با کثافت زندگی جاهلانه که دارای  آداب و رسوم بعضا خارج از انسانیت بودند  را  به کیفیت پاک و پیشرفته ای از درک و شهود معنوی و توحیدی رساند . و در کنار اوج سلوک فردی مسلمین،  آنها را با آداب صحیح و مترقی زندگی اجتماعی و حقوق انسانی آشنا ساخت،  که تاکنون نیز هیچ تمدن خارج از اسلامی  نتوانسته رشحاتی از قوانین و نگاه درست فردی و اجتماعی را که پیامبر اسلام برای زندگی بشر تعریف و پایه گذاری نمود را درک و اجرایی نماید .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۷
علی اکبر قلیچ خانی

با سلام و ادب و احترام

ماه مبارک بود گفتیم تا رسیدن شبهای روشن قدر از ذنبیات خود بکاهیم و وقتی در لیالی مبارکه دست به الغوث می گشاییم  شاهد صدقش فراموشی و غبارگرفتگی پیاله مان باشد دستی به قلم نبردیم تا این که هول شب قدر ما گذشت  و فردای بیست و سوم ماه مبارکش رسید و باز سراغ ذنب همیشگی آمدم ....

( در حد مزاح بود)

+++

همین طوریش که هر هفته دستمال بدست بودیم غبار روبی از غبار کار سختی بود حالا که  چند ماهی خبری نبود ببین چه جرمی بسته .

  کسی که دکه ای باز کرده و خرت و پرت هایش را آویزان کرده و  گفته آمدم که باشم وظیفه اش این نیست که به قاعده دلش هر وقت خواست کار کند و کرکره  بگشاید . از دوستانی که در این چند وقت سر زدند و نو نبودیم و جنس تازه ای خبر نبود عذرخواهم.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۱:۵۱
علی اکبر قلیچ خانی